Jó kommunikációs képesség - Mit jelent
az álláshirdetésekben?
Szinte elengedhetetlen feltétel bármilyen állás betöltésénél és
az élet valamennyi területén a jó kommunikációs képesség. Elméletileg
a lakosság nagy része képes a folyamatos beszédre, azonban ez néha
kevés.
Tulajdonképpen mit értenek a munkáltatók ez alatt a kifejezés alatt?
"E kérdésre általános választ adni szinte lehetetlen. Ez ugyanis
pozíciónként és munkáltatónként is változó. A call centeres munkakörök
esetében például már az a jelölt is megfelel ezeknek az elvárásoknak,
aki érthetően, beszédhiba nélkül (dadogás, pöszeség nélkül), tagoltan,
nem hadarva, de nem is túl lassan beszél. Az értékesítők esetében
azonban ez már nem elegendő. Tőlük a szép, érthető beszéd mellett
elvárják azt is, hogy mondandójuk választékos legyen, bő szókincsről
árulkodjon, és megnyerő stílusban legyen tálalva" - mondta
el Horváth Attila, a Majer and Field Consulting személyzeti tanácsadó
ügyvezetője.
A jó kommunikátor az, aki megtalálja a hangot mindenkivel
A fentiekkel egyetértett Fazekas Albert Zsolt, a Santander Consumer
Finance Zrt. vezérigazgatója is. Ugyanakkor hozzátette: ők elsősorban
azt tartják jó kommunikátornak, aki képes szinte azonnal megtalálni
a hangot mindenkivel. El tud beszélgetni, illetve meg tudja értetni
magát a vezetővel és a takarítónővel egyaránt. Nem okoz gondot számára
a beilleszkedés, kijön a munkatársaival.
"Véleményem szerint jó kommunikációs készségekkel rendelkezik
emellett az, aki például nem kezd el a másikra mutogatni, ha felelősségre
vonják. Aki nem a véleményét mondja el, ha a tényeket kérdezik tőle,
és aki - ha a helyzet úgy kívánja - két mondatban is össze tudja
foglalni mondanivalóját - annak ellenére, hogy általában bőbeszédű"
- sorolta Fazekas Albert Zsolt.
A jó kommunikátorok arra is rá tudnak érezni, hogy a hatékony és
sikeres kommunikáció érdekében mondanivalójukat hogyan tálalják.
Beszélgetőpartnerük a tényszerű, rövid, tömör közlésre vevő inkább,
vagy hosszabb fejtegetéssel győzhető meg"- mondja Bártfai Adrienn,
a Groupama Biztosító Zrt. HR referense.
A készség mérése
Mit mond, és hogyan mondja? Általában ezt a két dolgot vizsgálják
az interjúztatók, amikor a kommunikációs készségeket térképezik
fel - állították egyetértésben a személyzeti tanácsadó cégek.
"A készség méréséhez a pályázó önmagáról alkotott szubjektív
értékelése számít alapnak. A vizsgálódás során először azt próbáljuk
kideríteni különböző kérdésekkel, hogy ez a vélemény kizárólag a
sajátja, vagy mások is jó kommunikációs készséggel rendelkezőnek
tartják. Az interjúkon, AC-n emellett figyeljük a verbális elemeket,
a pályázó hanghordozását, hangszínét, magatartását. Vizsgáljuk például,
hogy fel tudja-e ismerni az adekvát kommunikációs stratégiát, hogy
mennyire hamar teszi mindezt, és tudja-e helyesen alkalmazni a szituációban"
- avatott be Kiss Mariann, a Dekra Arbeit Magyarország Szolgáltató
Kft. tanácsadója.
Jó kommunikációs készséggel rendelkezik, aki
- aki érthetően, beszédhiba nélkül, tagoltan, nem hadarva, de nem
is túl lassan beszél
- mondandója választékos, bő szókincsről árulkodik, és azt megnyerő
stílusban tálalja
- képes szinte azonnal megtalálni a hangot mindenkivel
- el tud beszélgetni, illetve meg tudja értetni magát a vezetővel
és a takarítónővel egyaránt
- ha felelősségre vonják, nem kezd el a másikra mutogatni
- ha a tényeket kérdezik tőle, nem a véleményét mondja el
- ha a helyzet úgy kívánja, két mondatban is össze tudja foglalni
mondanivalóját - annak ellenére, hogy általában bőbeszédű
- rá tud érezni arra, kinek hogyan kell tálalni mondanivalóját a
hatékony és sikeres kommunikáció érdekében
Forrás: Jobpilot
Vissza az
előző oldalra | Az
oldal tetejére
|